transdanmark debat

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debatforum for foreningen Trans-Danmark


5 deltagere

    Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Cathrine 21/4/2009, 23:12

    Så er jeg her igen, denne gang går spørgsmålet på Hormoner.
    Det jeg godt kunne tænke mig at vide er "DIN" personlige erfaring med Hormoner

    Spørgsmålet går på:

    Hvor lang tid har DU være på Hormoner?
    Hvad hedder de Hormoner DU tager?
    Hvad er ændret ved DIG pga. hormonerne?
    Hvis muligt kan du ikke lave en tidslinje på hvornår diverse ændringer skete ved dig (sådan ca.)
    Alder, høje og vægt, må meget gerne fremgå, men har man ikke lyst til at besvare disse spørgsmål så er det helt ok.

    Læg mærke til at jeg skriver DIG,DU osv. dvs. det er DIN erfaring med hormoner, jeg har ikke brug for en masse indformation fra google, eller en masse snak fra personer som ikke står i denne situation.

    Er der nogen som ikke forstår spørgsmålende er man velkommen til at skrive, så skal jeg prøve at uddybe det..
    lige til sidst, man behøver ikke besvare disse spørgsmål det er kun hvis man har lyst til at hjælpe mig.

    På forhånd tak.
    Cathrine*kram*
    avatar
    Tina Thranesen


    Antal indlæg : 4
    Join date : 22/10/08
    Age : 75
    Geografisk sted : Vestsjælland

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Tina Thranesen 22/4/2009, 11:50

    Kære Cathrine.
    Med risiko for endnu en afvisning af en henvisning fra mig, så kig på: Hormonbehandling - Beretninger
    Kærlig hilsen. Tina Thranesen.
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Personlig erfaring: Behandling med kønshormoner

    Indlæg af Freja 22/4/2009, 12:25

    Kære Cathrine

    TT gør opmærksom på sin hjemmeside.

    Her har jeg gennem nu næsten tre år fortalt om mine erfaringer fra min behandling med kønshormoner. Det første år udelukkende med østrogen i pilleform (Østradiol) og de to seneste år også med antitestosteron (Androcur).
    Beretningen kan du finde her: http://www.thranesen.dk/default.asp?cat=773&aid=5571#bm5571

    Kortfattet vil jeg gerne give udtryk for mine overordnede erfaringer/betragtninger:

    Hormoner er noget man ikke skal eksperimentere med på egen hånd. Det skal altid ske under kyndig kontrol og vejledning fraen læge. I praksis betyder det at man får en henvisning fra sin læge til en gynækolog.

    Det er min faste overbevisning at man bør være 100% sprunget ud inden man påbegynder behandlingen, idet hormonerne også har en stor indvirkning på psyken.

    Man skal være klar over at der sker nogle uoprettelige ændringer af kroppen efter få måneders behandling. Først og fremmest vil der ske en vækst af brystvævet, som ikke aftager, selvom man stopper. Sædcellerne bliver sterile, og man vil derfor ikke på et senere tidspunkt kunne befrugte et æg hos en biologisk kvinde.

    Seksualiteten ændrer sig. Derfor mener jeg at det er vigtigt at leve i en periode uden maskulin seksualitet, for at se om man kan afholde sig fra den. Evnen til at få sædafgang vil efter et års behandling med hormoner, stadig være til stede. Personligt oplevede jeg nogle få natlige sædafgange, som jeg fandt meget ubehagelige. Derfor har jeg suppleret min hormonbehandling med antitestosteron.

    Hvis seksualitet betyder meget i den enkeltes liv, så mener jeg ikke man er klar til at gå i behandling. Vil man leve som en kvinde, så kan jeg ikke forestille mig, hvad man skal med en maskulin seksualitet. For mig er det et enten/eller. Der er et stort skel mellem seksualiteten og kønsidenditeten.
    Det er også vigtigt at fastholde at brystvæksten er meget individuel, fra person til person, samt at doseringen af hormoner har meget lidt med udviklingen af brystet at gøre. Det tager fra 2 til X-snatl år at få udviklet en barm.

    Du er velkommen til at stille mig yderligere spørgsmål om emnet, gerne i en privat mail.
    Kærlig hilsen
    Freja


    Sidst rettet af Freja 22/4/2009, 13:58, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Tilføjet yderligere bemærkninger)
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Cathrine 22/4/2009, 20:04

    Hej Tina, det var bestemt ikke en afvisning jeg er glad for dit link og det du har skrevet på det linnk du sendte til mig.
    grunden til jeg skrev som jeg gjorde var for at få folk til at forstå at det var personlige erfaringer jeg søgte og ikke en henvisning til en andens beretning( hvor det du linker jo til er din, men ikke sikker folk havde forstået det) så knus til dig skat.


    Freja:
    Tak for svaret og jeg er glad for du har skrevet, men igen, det er altså hvad som er sket ved DIG, ikke generelt hvad der sker, det jeg søger er hvad er der netop sket ved dig og hvornår, det er somsagt meget forskellige på hvordan kroppe reagere på pillerne og det syntes jeg er interessant.
    Igen det er personlig erfaring jeg leder efter ikke hvad som man kan komme ud for eller måske sker, men jeg vil gerne høre lidt om dig og kun dine erfaringer..

    Men igen tak for linket, det vil jeg nærstudere...
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Freja 22/4/2009, 20:11

    Kære Cath
    Læs nu mit link, jeg havde faktisk frygtet din reaktion!
    Du skuffede mig ikke, men du er altså nødt til at læse min beretning, som den foreligger, stort set måned for måned, på den måde vil jeg påstå at du får et indblik. Ellers kan du spørge i øst og vest.
    Freja
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Cathrine 22/4/2009, 20:16

    Freja
    Som jeg skrev tidlige så tak for linket det vil jeg nærestudere....
    Det jeg hentyde til var alt det andet du skrev, det var ikke en del af spørgsmålet, men pyt nu med det, som jeg skrev så tak fordi du svaret med det link...

    Knus herfra
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Freja 22/4/2009, 20:27

    Årh Cath
    Mit link kræver noget af dig, du skal læse og forholde dig til virkeligheden, men den måde som du nedgør mine synspunkter gør, at jeg er meget skuffet, og uanset om du er igang med et eksamensprojekt, så vil jeg forbyde dig at anvende mig som referance på dit projekt - og du skal på ingen måde anvende citater eller vendinger fra mig.
    Freje
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Cathrine 22/4/2009, 20:53

    Nå men jeg kan se at mit forslag til dig via PM om at løsningen på vores problem kunne være du hoppede over mine emner ikke blev modtaget og nedskudt.

    Men som jeg skrev til dig via PM så gider jeg altså ikke diskutere med dig skat, for jeg har faktisk noget andet og lavet end at sidde og ødelægge andre folks emner på Forummet, så bare rolig alt hvad du skriver vil blive ignoreret.

    Jeg prøvedet at give dig en håndsrækning via den Pm, men du er åbenbart mere interesseret i at være negativ og destruktiv hvilket må stå for din regning.
    Dette emne er nu lukket igen og der vil blive oprettet en anden tråd hvor forhåbentligt der vil blive besvare de spørgsmål som bliver stillet..


    Denne Tråd er nu lukket og vil ikke blive besvaret mere!!
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Freja 22/4/2009, 21:00

    Helt ærligt - så er det ikke mig der er destruktiv, jeg ahr siden sommeren 2006 brugt tid på at beskrive den ændring, der måned får måned er sket med mig, som følge af min hormonbehandling.
    En beskrivelse som ingen andre før mig, så konsekvent har brugt tid og kræfter på. Men da denne beskrivelse åbenbart ikke har nogen betydning, så skal jeg da gerne sikre at den bliver slettet. Dette med henvisning til din arrogante holdning.
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Cathrine 22/4/2009, 21:46

    Nu havde jeg godt nok lukket denne, men ville blot lige skrive at, der på ingen tidspunkt er skrevet at dit input ikke var af betydning eller relevant..
    God aften..

    ps: Undskyld jeg gerne vil hjælpe Trans-Danmark, jeg beklager.
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty ps: Undskyld jeg gerne vil hjælpe Trans-Danmark, jeg beklager.[/quote]

    Indlæg af Admin 23/4/2009, 18:05

    Cathrine skrev:Nu havde jeg godt nok lukket denne, men ville blot lige skrive at, der på ingen tidspunkt er skrevet at dit input ikke var af betydning eller relevant..
    God aften..

    ps: Undskyld jeg gerne vil hjælpe Trans-Danmark, jeg beklager.
    Kære Cathrine,
    I er vist bare ude i lidt misforståelser dig og Freja, Hun har ganske rigtig beskrevet sin hormonbehandling MEGET nøje, og har måtte høre en for dette Embarassed Du skriver at du gerne vil hjælpe Trans-Danmark, det er vi skam glade for, så hvorfor prøver i ikke bare, at finde ud af det cyclops
    Venlig hilsen
    Admin
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Cathrine 27/4/2009, 12:16

    Hej Admin.

    Det Imput som Freja kom med var rigtigt godt, det var som du selv beskriver meget nøje beskrevet og det var akurart lige det jeg spurgte om, hvilket jeg også pointerede ved at skrive tak for inputten.

    Det at jeg skriver, at det er Din og Dig osv, var et svar til den Generelle erfaring som der også blev beskrevet i in lægget, om det er der den er gået galt, det ved jeg sørme ikke, for jeg mener på intet tidspunkt at jeg har nedgjort nogens input de er kommet med, eller for den sags skyld nedgjort nogen som person, og jeg forstår ikke hvordan 5 simple spørgsmål kan skabe så stor forvirring, jeg kom da til at undre mig om det var Dansk jeg overhovedet skrev.

    Jeg mindes også at skrive både i denne en det andet spørgsmål at forstår man ikke hvad jeg mener så var man velkommen til at skrive og spørge, det er igen en hjælp til at hvis ikke lige helt man var med på spørgsmålet så kunne man skrivve en pm eller her i tråden, men jeg må da have gjort noget forkert siden der kun er En person som forstod hvad jeg mente og det er da lidt træls syntes jeg.

    Jeg kom netop til den her Debat og Ikke Transdating.dk eller andre forra fordi jeg mente at her var der den bedste kompetance til at få svaret på mine spørgsmål uden at det skulle blive en stort Kat Fight omkring det ene og det andet og der må jeg da indrømme at jeg blev slemt skuffet.
    Jeg mener selv jeg har prøvet op til ret mange gange at lukke den diskkution ved at skrive, tak for imput, lad det nu ligge osv osv osv, men der bliver stadigvæk formået at læse det jeg skriver som en negativ kommentar når det ikke er og så er det jeg skriver det virker som om mine inlæg bliver læst negativt.

    Hvad ville jeg få ud af at lave nogle spørgsmål også når folk de besvare dem, brænde af på de som gider bruge sin tid på at besvare emnet, Ingen ting så hvordan i alverden at det bliver modtaget så negativt det forstår jeg ikke.

    Igen vil jeg gerne pointere at

    Tina´s Inlæg var rigtig fint, og jeg har skam læst det.
    Freja´s link var rigtig godt hvilket jeg også har læst.

    Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal prøve at forrklare at inlæggende ikke er ment til at fornærme,støde eller hvad nu man for ud af at læse dem.
    *confussed*
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Admin 27/4/2009, 18:44

    Hejsa Cathrine,
    Jeg har heller ikke på noget tidspunkt opfattet det som negativt på nogen måde.
    Venlig hilsen
    Admin




    Cathrine skrev:Hej Admin.

    Det Imput som Freja kom med var rigtigt godt, det var som du selv beskriver meget nøje beskrevet og det var akurart lige det jeg spurgte om, hvilket jeg også pointerede ved at skrive tak for inputten.

    Det at jeg skriver, at det er Din og Dig osv, var et svar til den Generelle erfaring som der også blev beskrevet i in lægget, om det er der den er gået galt, det ved jeg sørme ikke, for jeg mener på intet tidspunkt at jeg har nedgjort nogens input de er kommet med, eller for den sags skyld nedgjort nogen som person, og jeg forstår ikke hvordan 5 simple spørgsmål kan skabe så stor forvirring, jeg kom da til at undre mig om det var Dansk jeg overhovedet skrev.

    Jeg mindes også at skrive både i denne en det andet spørgsmål at forstår man ikke hvad jeg mener så var man velkommen til at skrive og spørge, det er igen en hjælp til at hvis ikke lige helt man var med på spørgsmålet så kunne man skrivve en pm eller her i tråden, men jeg må da have gjort noget forkert siden der kun er En person som forstod hvad jeg mente og det er da lidt træls syntes jeg.

    Jeg kom netop til den her Debat og Ikke Transdating.dk eller andre forra fordi jeg mente at her var der den bedste kompetance til at få svaret på mine spørgsmål uden at det skulle blive en stort Kat Fight omkring det ene og det andet og der må jeg da indrømme at jeg blev slemt skuffet.
    Jeg mener selv jeg har prøvet op til ret mange gange at lukke den diskkution ved at skrive, tak for imput, lad det nu ligge osv osv osv, men der bliver stadigvæk formået at læse det jeg skriver som en negativ kommentar når det ikke er og så er det jeg skriver det virker som om mine inlæg bliver læst negativt.

    Hvad ville jeg få ud af at lave nogle spørgsmål også når folk de besvare dem, brænde af på de som gider bruge sin tid på at besvare emnet, Ingen ting så hvordan i alverden at det bliver modtaget så negativt det forstår jeg ikke.

    Igen vil jeg gerne pointere at

    Tina´s Inlæg var rigtig fint, og jeg har skam læst det.
    Freja´s link var rigtig godt hvilket jeg også har læst.

    Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal prøve at forrklare at inlæggende ikke er ment til at fornærme,støde eller hvad nu man for ud af at læse dem.
    *confussed*
    Sheila Frik
    Sheila Frik


    Antal indlæg : 16
    Join date : 23/10/08
    Age : 58
    Geografisk sted : Thisted

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Sheila Frik 2/5/2009, 11:03

    Hvad er det som foregår her Shocked *hehe*

    Spørgsmålet går på:

    Hvor lang tid har DU være på Hormoner?
    : Siden 30 Januar 2008 og suppleret med med antitestoron siden 30 Januar 2009

    Hvad hedder de Hormoner DU tager?
    : Urelevant at ligge ud her.

    Hvad er ændret ved DIG pga. hormonerne?
    Ændring i psyken, hovedhår fremstår mere fyldig, kropsbehåring reduceret, ændringer i krop og ansigtstræk, muskelvæv også meget reduceret, udvikling af brystvæv hvor udviklingen i højre side er størst, men venstre side er kommet med.

    Hvis muligt kan du ikke lave en tidslinje på hvornår diverse ændringer skete ved dig (sådan ca.)
    : Der gik lang tid inden der skete noget (ca3/4år), og det som for mig var det værste senarie var at højre side var ømt, og der kun var udvikling i denne side, og jeg tog kontakt til min gynækolog, som hurtigt henviste mig til en mammografi scanning og jeg droppede ud af hormonbehandlingen efter henvisning fra min gynækolog til jeg havde fået svar på scanningen, som heldigvis kun viste vævsdannelse.
    Nu er der balance i vævet i begge bryster her 15mdr efter opstart, jeg er blevet mere følsom på det emotionelle plan og føler mig meget mere feminin, og har ingen, eller ihvertfald meget lidt lyst til sex, men vil meget hellere have nærvær og hygge.

    Alder, høje og vægt, må meget gerne fremgå, men har man ikke lyst til at besvare disse spørgsmål så er det helt ok.
    : 43år, 182 cm, 67kg.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    PS - jeg vil også fraråde enhver at begynde eller bruge en hormonbehandling som en romantisk drøm der skal udleves, hvis du ikke er afklaret og bevidst om hvad du går ind til. At fremtidssikre sig ville nok også være en god idé, med evt at få frosset noget sæd ned, hvis du er en MTK, hvis man skulle ønske sig børn på et tidspunkt.

    Jeg håber mit indlæg kan bruges konstruktivt, og skulle der være yderlige spørgsmål besvarer jeg gerne i det omfang der er inden for min udvikling inden for hormonbehandling.

    Kh Sheila Frik
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Cathrine 2/5/2009, 12:00

    Mange tak Sheila.
    Tak for besvarelsen, lige precis det jeg søger Smile
    Rigtig god weekend
    Sheila Frik
    Sheila Frik


    Antal indlæg : 16
    Join date : 23/10/08
    Age : 58
    Geografisk sted : Thisted

    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Sheila Frik 2/5/2009, 17:03

    Selv tak Cathrine Very Happy

    Lige som et suplement til dit spørgsmål vedr. "Hvad er ændret ved DIG pga. hormonerne?
    : så har mit sind også ændret sig og det hører vel ind under psyken. Det tror jeg så ikke alene skyldes hormonerne, men en blanding af jeg har arbejdet meget med min personlighed. Påtagethed vil nogen måske betegne det, men man bliver jo ligesom nødt til at indrette sig efter at man ikke længere signalerer den maskulinitet som engang var ens personlighed. Den venlighed jeg møder hos kvinder kan godt sommetider være lidt ambivalent fordi de betragter mig som deres veninde med smil og glædesfulde øjne og ikke som en potentiel mulig partner, hvilket jeg ville have opfattet som flirt førhen. Jeg føler jeg har fået del i deres verden og bliver accepteret som en af dem, trods min biologiske oprindelse.

    God weekend herfra også sunny

    Kram Sheila:)

    Sponsoreret inhold


    Hormoner, hvad gør de ved dig? Empty Sv: Hormoner, hvad gør de ved dig?

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det 15/5/2024, 19:52