transdanmark debat

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debatforum for foreningen Trans-Danmark


4 deltagere

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Irene Haffner 28/5/2009, 23:45

    Jamen søde - stiller de da de samme spørgsmål - du ved -beviser, beviser!
    Hi - måske er der en enkelt eller to seksualforbrydere til stede som kan opklare sagen?
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Cathrine 28/5/2009, 23:51

    Beviser er svært siden du jo ikke for spørgeskemaet med hjem ven, men ja du har ret, beviser ville var en god ting at have :-)
    avatar
    Vibe


    Antal indlæg : 27
    Join date : 16/12/08
    Age : 43
    Geografisk sted : Århus

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Vibe 29/5/2009, 00:07

    Hej Irene,

    jeg tror Cathrine tænker på det selvbiografiskema, der sendes til nye patienter. Skemaet findes på thranesens side under Vejledninger. Jeg tror samme skema bruges til screening af alle patienter på klinikken. Jeg fandt personligt spørgsmålene udmærkede og meningsfulde bortset lige fra dem, der vedrørte underlivssmerter, men det var da ikke noget, der stødte mig.

    Flere har udtrykt fornærmelse over at klinikken spørger til fx masturbationsvaner, men - undskyld min direkte facon - hvis man spiller den af ofte er det måske en god idé lige at overveje en gang mere inden man går videre med en proces, der fjerner legetøjet.

    Skemaet kunne godt gøres bedre bl.a. ved at kaste et blik på de materialer der er udgivet af Transgender Health Project, men man kan nu sagtens berette om relevante tanker og oplevelser indenfor rammerne af skemaet alligevel.

    Hvis vi skulle ændre skemaet ville det være mere oplagt, at vi kom med et forslag til hvad skemaet skulle indeholde og stillede et spørgsmål til klinikken om en kommentar hertil.

    Vh Vibe
    avatar
    Vibe


    Antal indlæg : 27
    Join date : 16/12/08
    Age : 43
    Geografisk sted : Århus

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Vibe 29/5/2009, 00:13

    Kære Cathrine,

    dit sidste indlæg viser, at du ikke selv har gået på SK.
    Selvbiografiskemaet sendes med posten og du har en lille måned til at besvare det. Ingen stress her.

    Det kunne imidlertid være meget interessant at vide, hvad du forventede af behandlingen, hvis du skulle have søgt om at gå der. Det kan jo sige noget om, hvad klinikken skulle overveje for at samle de personer op, som ellers går uden om dem.

    Knus Vibe
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Irene Haffner 29/5/2009, 17:25

    Har netop modtaget:Hej Irene,

    Vi skal nok få stillet de spørgsmål, som I rpæcist vil have svar på - så du skal være mere end velkommen til at sende dem. Jeg har foreløbigt stillet følgende spørgsmål:

    !. Vil ministeren tilkendegive en holdning til at Frankrig har fjernet transseksualitet som sygdom/diagnose og om denne handling skal have implikationer for Danmark ift. at lade et navneskift være betinget af sexologisk klinik.

    2. Vil ministeren tilkendegive en holdning til at navneskift i Norge og Tyskland er en civilretlig afgørelse og om denne model kunne være en ide i Danmark?

    3. Vil ministeren indhente de kriterier, der ligger til grund for, om man kan erklæres transseksuel på sexologisk klinik?


    Med venlig hilsen

    Karina Lorentzen Dehnhardt
    MF


    Medlem af Folketinget (SF)

    Christiansborg
    DK-1240 København K.

    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Cathrine 29/5/2009, 20:10

    Vibe skrev:Kære Cathrine,

    dit sidste indlæg viser, at du ikke selv har gået på SK.
    Selvbiografiskemaet sendes med posten og du har en lille måned til at besvare det. Ingen stress her.

    Det kunne imidlertid være meget interessant at vide, hvad du forventede af behandlingen, hvis du skulle have søgt om at gå der. Det kan jo sige noget om, hvad klinikken skulle overveje for at samle de personer op, som ellers går uden om dem.

    Knus Vibe


    skal vi ikke holde os til emne.
    avatar
    Vibe


    Antal indlæg : 27
    Join date : 16/12/08
    Age : 43
    Geografisk sted : Århus

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Vibe 29/5/2009, 21:38

    Cathrine skrev:
    Vibe skrev:Kære Cathrine,
    ...Det kunne imidlertid være meget interessant at vide, hvad du forventede af behandlingen, hvis du skulle have søgt om at gå der. Det kan jo sige noget om, hvad klinikken skulle overveje for at samle de personer op, som ellers går uden om dem.

    Knus Vibe


    skal vi ikke holde os til emne.
    Kære Cathrine,i en tråd, der vel i bund og grund har til formål at øge kvalliteten af SK's tilbud er det relevant med forslag til hvad, der kunne gøre klinikken mere attraktiv.Hvis du under ingen omstændigheder kunne forestille dig at benytte et behandlings- eller rådgivningstilbud giver det jo ikke så meget mening, at du kritiserer det.Kh Vibe
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Cathrine 30/5/2009, 18:59

    Vibe skrev:
    Cathrine skrev:
    Vibe skrev:Kære Cathrine,
    ...Det kunne imidlertid være meget interessant at vide, hvad du forventede af behandlingen, hvis du skulle have søgt om at gå der. Det kan jo sige noget om, hvad klinikken skulle overveje for at samle de personer op, som ellers går uden om dem.

    Knus Vibe


    skal vi ikke holde os til emne.
    Kære Cathrine,i en tråd, der vel i bund og grund har til formål at øge kvalliteten af SK's tilbud er det relevant med forslag til hvad, der kunne gøre klinikken mere attraktiv.Hvis du under ingen omstændigheder kunne forestille dig at benytte et behandlings- eller rådgivningstilbud giver det jo ikke så meget mening, at du kritiserer det.Kh Vibe


    Fint så slet mine spørgsmål.....
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Irene Haffner 30/5/2009, 22:58

    Helt reeltn opfordrer karina, retspolitisk ordfører for SF, som I kan se af hendes brev tidligere i tråden, til at vi stiller relevante spørgsmål.
    jeg forestiller mig det er spørgsmål som er grundlæggende og forholdsvis enkle, men alligevel med det formål at ramme ned i et monopol som måske ikke helt har så meget styr på tingene som de gerne vil give indtryk af.
    jeg synes fks. de spørgsmål som karina allerede har stillet er vigtige. Frejas spørgsmål om RHSK anerkender en diagnose stillet af en anden kompetent psykiater end RHSK`s egne psykiatere, er for mig at se også væsentligt.
    Cathrine har formuleret nogle spørgsmål og jeg vil gerne vide om du vil have jeg mailer dem videre?
    Så tråden handler i væsentlig grad om at fodre Karina med spørgsmål som vi synes er vigitge for os - det er en chance for at få stillet spørgsmål direkte i folketingssalen. Og skal vi ikke udnytte den og så lad det andet vente til en anden gang?
    Irene
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Cathrine 30/5/2009, 23:44

    Hej Irene.
    Det er helt ok, jeg vil ikke trænge mig på, så jeg har fjernet mine spørgsmål igen.
    God pinse.
    avatar
    Vibe


    Antal indlæg : 27
    Join date : 16/12/08
    Age : 43
    Geografisk sted : Århus

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Vibe 31/5/2009, 09:13

    Kære Cathrine,
    jeg beklager, hvis jeg fejltolker dig, men når du skriver i et debatforum er det så ikke ok, at andre debattørere også tilkendegiver en mening og beder dig uddybe dine holdninger?

    Jeg er temmeligt forvirret over, at du tilsyneladende trækker dig tilbage så snart andre stiller spørgsmål til de ting du skriver. At vi stiller spørgsmål til dig er jo ikke udtryk for at du har skrevet noget forkert - det kan lige så nemt være det bare er os, der er tykhudede og ikke har forstået dig.

    Det synes jeg er synd, fordi meget af det du skriver er rigtig godt. Jeg mener især spm. 1 og spm. 4 huskede jeg som meget relevante.

    Irene, havde du ikke videresendt de spørgsmål jeg formulerede på td? Det var da meningen.

    Kh Vibe
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Irene Haffner 31/5/2009, 10:12

    Kære Cathrine
    Hvad nu? - jeg spurgte blot om jeg skulle sende dine spørgsmål og bemærkede så at jeg synes vi skulle koncentrere os om det da jeg har oprettet tråden med det formål.
    Det var da ikke vendt imod dig søde - kom nu lige igen - du er så sød og dejlig her på trådene!
    Knuser fra
    Irene
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Irene Haffner 31/5/2009, 10:13

    Jeg prøver at følge med og sender lidt ad gangen - Irene

    Sponsoreret inhold


    Opfordring til spørgsmål ang. RSK - Page 2 Empty Sv: Opfordring til spørgsmål ang. RSK

    Indlæg af Sponsoreret inhold

      Lignende emner

      -

      Lige nu er det 26/4/2024, 14:58