transdanmark debat

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debatforum for foreningen Trans-Danmark


3 deltagere

    Aktiv Trans-politik

    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Aktiv Trans-politik Empty Aktiv Trans-politik

    Indlæg af Freja 18/5/2009, 15:02

    Der er næppe nogen der er i tvivl om at der i Trans Danmark findes medlemmer der er politisk aktive i SF.
    I det seneste nummer af medlemsbladet "F" Nr. 3 Maj 2009 er der et par artikler som jeg med stolthed vil fremhæve:

    Begge artikler er skrevet af Gitte Kvist.


    Under overskriften:

    Plads til alle køn
    indleder journalisten sin artikl på denne måde:

    En mand, som bliver seksuelt opstemt af at gå i
    kjole. Sådan lyder den fremherskende fordom om
    transkønnede, men at være transkønnet har ikke
    nødvendigvis noget med sex at gøre. Det handler i
    stedet om at leve det liv, man føler sig bedst tilpas
    med. Om man så er født med en kvindekrop, men
    føler sig som mand. Eller det modsatte. Eller noget
    midt imellem


    Via dette link:
    http://www.sf.dk/default.aspx?func=article.view&menuID=31747&topmenuID=238&id=31686
    kan magasinet downloades som PDF og artiklen findes på side 23.


    På side 25, i samme magasin findes der er artikel om Irene Haffner,
    også denne er skrevet af Gitte Kvist. og under overskriften:


    Irene – en kvindemand

    Her indledes artiklen med disse ord:

    Irene Haffner lever som kvinde i Thy. Hun stiller op
    til byrådet for SF til valget i november. Hendes personnummer
    og pas fortæller godt nok, at hun er en
    mand, men hun føler sig bedst tilpas som kvinde
    .


    Som jeg gang på gang giver udtryk for, så er kampen for vore egne rettigheder de væsentligste vi kan kæmpe for, så jeg ser frem til den dag, hvor transkønnede med tilknytning til andre partier, særligt de borgerlige, på samme måde vil brænde igennem i deres partiers medier!

    Tak til Irene fordi hun har haft lyst til at eksponere sig selv i et oplag på 18.000 eksemplarer.
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Aktiv Trans-politik Empty Sv: Aktiv Trans-politik

    Indlæg af Irene Haffner 18/5/2009, 19:59

    "Vision without action is a daydream;
    action without vision is a nightmare."
    - Japanese Proverb on a Limeade bottle
    Cathrine
    Cathrine


    Antal indlæg : 36
    Join date : 17/04/09
    Geografisk sted : Aalborg

    Aktiv Trans-politik Empty Sv: Aktiv Trans-politik

    Indlæg af Cathrine 19/5/2009, 00:12

    GOOOOOO GIRL Smile
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Aktiv Trans-politik Empty Opfordring

    Indlæg af Freja 30/5/2009, 12:56

    Kære alle

    Hermed en beskeden opfordring fra mig.
    Som bekendt har Trans-Danmark fået oprettet en ganske velfungerende debatside, nemlig den nærværende. Den synes jeg at vi alle skal anvende som det foretrukne sted at debattere. På den måde kan vi få samlet de diskussioner, der er relevante, for at foreningen kan trives og udvikles.

    Gennem det seneste årstid har der været grøde i det hjemlige politiske arbejde, for at forbedre rettighederne for transkønnede danskere. Vi har fået en ganske stor lydhørhed hos den samlede opposition. Det skal vi både være stolte over og glade for. Meget tyder på at der kunne komme et nyt flertal i Folketinget, efter det næste valg. Vel at mærke et flertal, der vil se mere progressivt, på transkønnedes rettigheder i et moderne samfund.

    Set i bakspejlet, så har kampen for transkønnedes rettigheder været udkæmpet af enmandshære, der måske i al overvejende grad har været præget af egoistiske motiver. Det bør høre en svunden tid til.
    I den tid, jeg har været en del af miljøet og fik trådt min første usikre skridt ud i ”transeriets” forunderlige verden, har jeg også kunnet følge andre ”nye” der i samme periode har udviklet sig, og blomstret op, så de i dag fungerer som velfungerende medlemmer af samfundet. Det har været dejligt at kunne følge.

    Udover et ønske om at denne debatside kommer til at udvikle sig godt og konstruktivt, med spændende og progressive tanker, så vil jeg også håbe på at foreningens medlemstal udvikler sig positivt.
    For bestyrelsens vedkommende, har jeg tre ønsker: At Irene kan blive ved med at holde dampen oppe, der er jo søsat en del initiativer fra hendes hånd. Mit andet ønske vil være, at vores formand Karin, vil træde mere i karakter i den kommende tid, forstået derhen at Karin vil være den der underskriver foreningens officielle henvendelser til myndigheder, regering og folketing. Foreningen bør tegnes ved sin formand. Som mit tredje ønske, så håber jeg at alle i bestyrelsen kan bevare deres glæde ved at arbejde for at forbedre de transkønnedes forhold.

    God pinse
    Freja

    Sponsoreret inhold


    Aktiv Trans-politik Empty Sv: Aktiv Trans-politik

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det 29/3/2024, 11:11