transdanmark debat

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debatforum for foreningen Trans-Danmark


2 deltagere

    At se indad for at nå udad

    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:31

    Kære Irene

    Lad mig starte med at slå fast. at jeg ikke har noget problem med at TV og TS er i samme forening, blot så der ikke opstår misforståelser *SS*.

    Problemet stikker tilsyneladende MEGET dybt, specielt hos visse transseksuelle personer, og hos nogle transvestitter kan jeg så også forstå, det har jeg så ikke personligt hørt noget om tidligere.

    De transseksuelle jeg har hørt udtale sig negativt omkring det at være i samme forening som transvestitterne, slår på, at transvestitterne "skader" de transseksuelles "sag" dels fordi de ikke ønsker en operation, men også fordi de klæder sig som ludere og det kan man efter deres opfattelse ikke tillade sig. Nuvel det er selvfølgelig uheldigt, at nogle få klæder sig så de ligner ludere, men på den anden side, det er ikke noget jeg ser som det store problem, det er jo ikke os andre der skal lægge krop til de øretæver de risikere at rende ind i.

    Så egentlig tror jeg at mange transseksuelle blot bruger det som en undskyldning, fordi de måske er misundelige på de transvestitter der både kan og tør gå klædt i noget tøj, som de ikke selv kan/tør tage på..eller hvad ved jeg, nogle er måske også misundelige fordi, transvestitterne kan leve som en kvinde og stadig være en mand, og på den måde måske formår at kombinere det bedste fra 2 verdner, og alt dette uden at skulle lægge sig under kniven.

    Men en ting er sikkert og vist, vil man være medlem af Trans-Danmark må man indstille sig på, at vi alle sammen skal være her, kommer man med for meget børnehave af det der børnehavepjat om at man ikke kan være i stue sammen, fordi den ene er tv og man selv er ts eller omvendt, så står jeg altså af, det er i orden, at man ikke bryder sig om en anden person, fordi kemien ikke lige passer eller noget andet personligt, men man må være så voksen, at man blot ignorere personen.

    Din ide med at prøve, at "lokke" nogen til at komme, virker desværre ikke... jeg havde håbet at kunne lokke en masse personer til at svare på spørgeskemaet, ved at lokke med et års gratis medlemsskab af foreningen eller 2 flasker god rødvin.. men ak det hjalp heller ikke. Så jeg ved ikke hvad der skal til, for at puste liv i den flok halvdøde transpersoner vi har her i landet.

    Tina
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:31

    Hej igen, alle sammen

    Med fare for at være en af de få der skyder alt i sænk (Jvn.fr. Tsjyden, 11. sep. 2008), så vil jeg godt prøve at sammenfatte mine holdninger, fra denne debattråd.

    Tina W har fået den erfaring at det er svært ”at puste liv i den flok halvdøde transpersoner vi har her i landet”. Den udtalelse vil jeg ikke argumentere imod. Faktisk kan jeg godt forstå at Tina har den opfattelse.

    Forslaget om at invitere til et stormøde lyder ganske besværende. For mig er spørgsmålet her, hvad der kan være et realistisk succeskriterie? Til Trans Danmark generalforsamling i 2008 blev den politiske linje for foreningen diskuteret. Det var et meget positivt tiltag, som godt kunne gentages. Til gengæld er det så kun et emne for vores forening.

    Irenes pionerarbejde for en sommerhøjskole med ”transeri” som tema er genialt. Her vil vi have lejlighed til at arbejde med en masse forskellige ting, og også få nogle gode diskussioner, med en ordstyrer der er uhildet af fortidens skygger. Tilbuddet skal vel være åbent for alle interesserede?
    På sigt kan det så vise sig at arrangementet kunne være grundstenen i et bedre samarbejde mellem foreningerne.
    .
    Skrevet under positiv indflydelse af sollys og sensommer
    Freja
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:32

    Så - nu er enkelte gået over til de stærke varer. Sollys og sensommer. Jeg nupper lige en nescafe med sukker og fløde.
    Det tog mig lidt tid at indse og forstå det der med det luderagtige. Nok fordi jeg aldrig selv har været tiltrukket af det. Men idag kan jeg godt se det og det er da tildels rigtigt at en del transvestitter først og fremmest tiltrækkes af den luderagtige rolle som en del af et SM-spil. dem er der rigtig mange af på datingsiderne, og jeg har på en eller anden måde aldrig regnet dem som transvestitter men mere som fetischister. Og det ER da rigtigt. Det er belastende for dem som bare vil være en pæn kvinde. og så er der da også de superflotte transvestitter. jeg husker da dørene til byrådssalen i Berlin gik op, og en langbenet skønhed kom spankulerende ind og satte sig. Det var egentlig et smukt syn. Men de transseksuelle skal jo gøres opmærksom på at der også er seriøse og ganske almindelige transvestitter, og måske gør vi transvestitter så lidt mere ud af vores udseende fordi vi ved at vi er i søgelyset og ikke har andet til hjælp end vores "håndværk" og stil.
    Til gengæld vil jeg, med fare for alverdens trusler om mordbrand m.m., vove den påstand at mange af de transseksuelle trænger til lidt undervisning i stil og make-up. Der er mange af dem jeg har mødt hvor jeg tænker at det altså ikke er nok med fysiologiske tiltag, men at det også kræver at man er lidt bevidst om stil, mode og make-up.
    Freja, det var et helt godt resume.
    Ang. højskolekursus, skal vi huske at man ikke må lave kursus til en speciel gruppe, så mister man statstilskud. det skal være åbent for alle. Jeg ville nok heller ikke turde være med til et kursus som kun baserer sig på transer. Vi ved jo hvor ustabilt det er. men jeg har i første omgang ideen med et kursus der hedder: På tværs af køn og seksualitet, hvilket giver mulighed for homoseksuelle, transpersoner, hermafroditter og androgyne...og alle der i øvrigt er interesseret. ideen vil så være at man lavede aktiviteter på tværs, hørte foredrag og i øvrigt et ganske alm. højskolekursus på 5 dage i sommertiden. De plejer at kosteca. 2500,- med fuld forplejning og det hele.
    Ellers er solskinnet velkommen. Tøj og bil skal vaskes. Torsdag formiddag går det mod Båstad for 2. gang!
    Irene
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:32

    Kære Freja og Irene,

    I rammer begge to ganske godt plet, med mange af de udtalelser i kommer med.

    Nej i den tid jeg har været med i det her (og det har jeg siden foreningen blev stiftet) har det ikke været muligt, at samle alle foreninger til et fællesmøde, desværre.

    Jeg kan naturligvis ikke sidde her og komme med en plausibel forklaring, men jeg formoder vi er alt for forskellige til at det kan lade sig gøre.

    Måske er vi ganske enkelt for dumstædige til at indgå kompromier, for at etablere et fornuftigt samarbejde med de forskellige foreninger? jeg ved det ikke, men tanken har da strejfet mig, når jeg vender blikket indad... Jeg er villig til at strække mig et godt stykke vej, men der er da ting jeg ikke vil gå på kompromi med, f.eks. vil jeg UNDER INGEN omstændigheder være med til, at vi dropper Transvestitterne og så udelukkende tager Transseksuelle som medlemmer, dem som har de tanker, må søge andre græsgange, jeg vil heller ikke afstå fra, at arbejde politisk. Når det så er sagt, så er der ikke flere forhindringer fra min side, for at indlede et tættere samarbejde med andre foreninger. Men hvad skal der til? vi har forsøgt, senest med LBL, det løb også bare ud i sandet.

    Jeg tror vi skal prøve at få fat i de unge, at det vil kræve en KÆMPE indsats, er jeg meget vel vidende om. Der skal ske en masse med fest og farver og hvad ved jeg. Men det er der også plads til, vi skal bare finde balancen, dem af os, som er ved at få lidt grå hår hist og pist, gider nok ikke lige bruge vores tid og penge på, at deltage i en fest hvor bassen arbejder på højtryk for at komme igennem gulvet, og musikken generelt er så høj, at det ringer for ørene 3 dage efter festen, ja oki nogen orker det *SS* og det er så fint nok.. jeg foretrækker så bare bare det lidt mere hyggelige og intime (uden at det skal misforståes) noget god mad, mulighed for at hygge sig med et glas vin eller en drink, god musik og hyggelig atmosfære, kort sagt det noget mere voksne.

    Nogen vil som Freja påpegede tidligere, spørge hvad de får ud af et medlemskab i Trans-Danmark? Jeg kan sådan set godt forstå dem, vi har ikke været særlig gode til, at sælge os selv som forening.

    Som medlem af Trans-Danmark, får du mulighed for, indirkete at påvirke de politiske beslutninger, som omhandler Transpersoner og deres rettigheder, du får mulighed for at få en masse råd og vejledning omkring det at være og leve som transperson. Du kan få juridisk bistand, hvis du skulle få behov for det, og ønsker det. Vi har mere end en gang bevist, at vi ikke tøver med at gå i front, når der er behov for dette. Udover den rent politiske del, så kan du få nye bekendtskaber, med medlemskab af Trans-Danmark er du også med til at støtte TGEU som har meget tætte politiske forbindelse til EU.

    Alt dette får man for sølle 300,- kr. om året, det er da billigt, men ja varen skal sælges og det bliver den ikke, hvis vi ikke laver reklame. Så vrid den grå masse, der befinder sig et eller andet sted ovenpå dine skuldre, og kom så med en masse gode ider, til hvor vi kan markedsføre foreningen, noget bedre.

    Irene du må have en rigtig god tur til Bådstad, måske får du der lejlighed til, at få en sludder med den kære Katja. Håber du fik vasket bilen, jeg kommer nok også til at vaske i ugens løb, men det er med sikkerhed IKKE biler...det bliver ganske grænseoverskridende, men det er der ikke noget at gøre ved, det overlever jeg jo nok også, i fem år var jeg sygehjælper/sygepasser i forsvaret det var heller ikke altid lige morsomt.

    Tina
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:33

    Som det vel er fremgået, så har Irenes ide om en sommerhøjskole i den grad bjergtaget mig.
    Irene ved at jeg gerne stiller min arbejdskraft til rådighed i denne sammenhæng. Jeg er sikker på at andre også gør...

    Irene har allerede fortalt lidt om de rent formelle regler for sommerkurser. Det er en betingelse at de er åbne for alle, og de skal omfatte mere end enkelte aktiviteter. Vi kan altså ikke nøjes med bare at spille golf, snakke makeup eller dameblade. Der skal mere til.

    Irene har skitseret at den samlede *)regnbuefamilie skal være velkommen. Med dette indlæg håber jeg at der er flere end mig, der synes at forslaget er genialt, og som derfor gerne vil bruge en uge i sommerferien sammen med bøsser, lebber, transer og alle andre der finder interesse for ”regnbue-samfundet”

    For mig er det ikke et must, men en naturlig konsekvens at også deltagernes børn har adgang.

    Kom nu Danmark, vis noget, tør noget.
    Freja

    *) Kort sagt, de foreninger der er indeholdt i LBGT begrebet – altså lebber, bøsser og transer.
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:34

    Årh Tina - ramme plet...
    Jeg tør ikke røre et skydevåben...
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:34

    Det er altså ikke før sommeren 2010 - og den endelige aftale skal først laves i foråret 2009, hvis højskolen til den tid stadig synes det er en god ide. men vi får se!
    Nu skal vi jo til en slags højskoleaften, eller temaaften i TD regi. Jeg synes det er super at der er et tema. At man ved at der er noget input. Jeg elsker sådan nogle aftener hvor man får noget nyt at vide, hygger sig sammen og tager hjem med fornemmelsen af at man kørte efter noget der var noget værd. Og så et nyt sted!
    Det bliver alle tiders. Jeg kommer vist lidt handicappet med store mørke solbriller, da jeg skal til øjenlægen den 21 og have hængt mine øjenlåg op så der er mere plads til øjensminken, og så kan jeg måske se lidt mere af den store verden.
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:35

    Har lige skimtet tråden igennem som starter ret så seriøst.
    Men må hoved røsten konstatere Freja opfordre til samarbejde, samme hanhund bruger angiveligt meget net tid på at nedgøre andre og komme med insinuationer.
    Det er mit klare indtryk (og egen erfaring), at trans-danmarks (ts-kontakts) arrangementer er genstand for tilbud om ”blowjob” med Freja Nordam i spidsen.

    Jane Johansen
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:36

    Jane - nu har du med en sjældent set ihærdighed, ødelagt både ånd og tone på Tina Thranesens debatforum.

    Her på TD's hjemmeside kører der lige nu en seriøs og givende debat, og så kommer du med dine dybt personlige angreb som du har for vane. Nu blot i en mere perverteret form.

    Jeg vil anbefale dig at holde dig langt væk fra denne debat, i lighed med hvad du selv senest skrev (truede med) på Tina Thranesens hjemmeside.

    Jeg er helt overbevist om, at du ikke vil blive savnet i denne debat. Start dit eget debatforum på din egen hjemmeside (hvis du da stadig har en?) eller åben en debat på Gender-Pioneers.

    mvh
    Solveig
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:37

    Personangreb er IKKE tilladt i dette debatforum, det er meldt ud flere gange.

    Hvad der måtte være foregået under PRIVATE forhold tidligere er IKKE noget der skal diskuteres her, det må man gøre andre steder, vi vil under INGEN OMSTÆNDIGHEDER se det her.

    Trans-Danmark´s arrangementer er IKKE på nogen måde sexorgier, skulle vi opleve noget der ligner det, vil der omgående blive skredet ind mod det.

    Debattører der ikke overholder reglerne for god skik og brug på dette debatforum, vil OMGÅENDE og uden yderligere varsel blive slettet.

    Tina Vyum
    Næstformand og Webmaster.
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:53

    På de højskoler hvor jeg arbejdede for mange år siden, havde man nogen gange den politik at "viske tavlen ren"!
    Man skelede da til hvad der stod i indmeldelserne, hvis de havde det offentliges stempel, men generelt valgte man at give enhver, en ny og frisk chance. Jeg har rejst meget rundt og lavet musikalske legestuer i Danmark, og tit kom pædagogerne og sagde: Ham der...og hende der...nu skal du høre! "Nej"-sagde jeg - tavlen er visket ren, jeg vil ikke høre noget, jeg tager ham som han er. I parforholdene siger man tit: Jeg kender dig og ved hvordan du er! - underforstået at når man først kender en, er der ikke plads til at forandres.
    De opgør og konfrontationer der findes skubbes vel også længere og længere væk. Nye kommer til! Og hele miljøet er under forandring hvis der kommer nye og yngre kræfter til. Jeg tror på at det er vitalt at få tiltrukket nye.
    Og så kan man jo sige at såvel personlige, som fraktions opgør vil glide i baggrunden hvis nye og yngre kommer til. Hvis de da ikke bare skaber nye konflikter.
    Men vigtigt er det at der er noget at samles om, så fokus på vores personlige fnidder-fnadder flyttes til saglighed i stedet for personlighed.
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:54

    Kære venner

    Ikke for at tærske langhalm i det her.
    Den nat i 2006, i et hjørne af en stue, på et sted ”langt fra en ordentlig by” (Poul Krebs citat, han var endda kun på Assentoft Kro), er nu blevet endevendt på alle mulige måder. Jeg er ikke nogen Paris Hilton, jeg er heller ikke nogen ”taske”. Mine fødder er store (så sparer jeg på vandskiene) til gengæld har jeg så også store hænder.

    Jeg er ked af at den her tråd, der var konstruktiv og dejlig, skulle have denne krølle. Det rører mig dybt. Noget tyder til gengæld på at vi nu er helt fri for at følge dem der støtter ”The Bridge to Nowhere...”
    Jeg undskylder dybt, at jeg inddirekte har været årsag til denne forstyrrelse. men tror på at debatten igen finder tilbage i vante gænge. UNDSKYLD – særligt til Irene.

    Kærlig hilsen
    Freja

    PS: Skulle der være enkelte ugeblade og andre nyfigne, der ikke har fået nys om skandalen – så check rygtesmedien@dot.com
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:55

    Kære Freja,

    Du kan ikke på nogen måde, lastes for Janes udmeldninger på denne side. Trans-Danmark har en helt klar politik: Personangreb toleres IKKE, ud over det direkte personangreb på dig, angreb Jane ligeledes foreningen og skadede dermed vores interesser, et flertal i foreningens bestyrelse valgte derfor, at slette hendes brugerprofil uden yderligere varsel.

    Ingen beklager dette skridt mere end jeg gør, da jeg havde et personligt venskab med Jane i en del år, ligeledes har hun hjulpet os meget, også efter at hun har forladt foreningen.

    Men et eller andet sted, er man nødsaget til, at trække en streg i sandet, og sige her går grænsen, det var så det vi gjorde i dag. Havde Jane fortsat været medlem at foreningen, ville vi nok have nok have exkluderet hende, det var så ikke tilfældet.

    Nok om den sag, nu kan vi måske komme videre? Tavlen er forlængst visket ren.

    Freja hverken du eller jeg er en helgen, jeg ved ikke konkret hvad der er foregået den aften, og hved du hvad, jeg er faktisk også bedøvende ligeglad, kommer der lidt for meget af de våde varer indenbors, og er den rette stemning tilstede, ja så kan det jo smutte... og hvad så? sket er sket og det var så det, færdig slut... personligt gider jeg ikke høre mere til den historie, og jeg ved at det samme gælder for flere af medlemmerne i foreningens bestyrelse.

    Så Freja op med humøret, på med vanten, se fremad og absolut ikke tilbage *SS*

    Kærlig hilsen

    Tina Vyum

    Næstformand
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:55

    Kære Tina

    Tak for dine ord - Yes, la' os komme videre.

    Varme knus til
    Bestyrelsen for Trans Danmark, fra
    Freja
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:56

    Lige en ad notam vedrørende Gender Pioneers.

    Hvad Jane laver og skriver i sin fritid af klart uheldige sager, skal ikke smøres af på Gender Pioneers, Solveig.

    Gender Pioneers har allerede én gang ganske klart gjort Solveig op mærksom på vores holdning til hvad hun syndes at mene om Gender Pioneers er eller ikke er.

    Vi er blæsende ligeglade.

    Hvad vi ikke er ligeglade med, som jeg kan læse at andre transer også er, er at der pæres rund i gryden med ævl og kævl.

    Jane er fra Gender Pioneerne gjort opmærksom på hendes "fumlegængeri".

    Mvh

    Victoria
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:56

    Der er turbulens på tråden.
    Det kunne være et godt mantra at se indad før man sender noget udad!
    Eller? - var det ikke lige det tråden handlede om?
    Så efter indviklingen følger måske udviklingen?
    Kors hvor er du irriterende Irene!!!!!! (selverkendelse efter at have set indad)
    Knus
    Irene
    avatar
    Admin
    Admin


    Antal indlæg : 58
    Join date : 14/10/08

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Admin 17/10/2008, 11:57

    Kære Viktoria,

    Jeg er efter mit indlæg, som du altså svarer på, fra anden side [tsjyden] blevet gjort opmærksom på, at Jane ikke mere er en del af Gender Pioneers. Jeg beklager derfor at jeg har fået Gende-Pioneers blandet ind i denne tråd.

    Hvad jeg i øvrigt mener om Gender-Pioneers er denne tråd uvedkommende.

    Med venlig hilsen
    Solveig
    Sanne Minet
    Sanne Minet


    Antal indlæg : 36
    Join date : 10/12/08
    Age : 69
    Geografisk sted : glostrup

    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Sanne Minet 25/1/2009, 01:10

    sunny Hej Bare rolig de unge skal nok komme når de lærer os at kende og det kommer de til vi skal bare arbejde på sagen de skal bare lære ikke at flygte fra realiteterne den fejl har jeg jo selv gjort en gang en af nøglerne ligger hos rigshospitalet de skal lære ikke at skræmme de unge tro mig det prøvede jeg første gang som 16 årig
    jeg tror også meget på at hvis vi kan nå uddannelses instiuationerne også de tekniske skoler så vi kan få de de unge i tale specielt hvis der opstår aksept her altså at det er ok at være trans der og af den vej vil det blive nemmere på arbejdsmarkedet det er netop i skolerne og på arbejdspladserne mytterne opstår så kan vi bekæmpe myterne der er vi nået langt
    Jeg ved idag ikke hvormeget børnene i skolerne lærer om os men da jeg gik i skole var det fy at tale om håber meget det er blevet bedre da min datter gik skole var det jo kendt at hendes far var sådan og det har jo ikke givet problemer selvom det blev betragtet som mærkeligt
    det er mit håb at der er nogle der tør sætte focus på transbørnene på en god måde da jeg var barn var jeg til utalige psykologer på den dårlige måde det er håbet at det er bedre idag det ville være godt hvis der fandtes noget viden om det
    jeg så et lille indlæg på nettet om transbørn hvor en lille gruppe forældre snakkede om det
    Knus Sanne

    Sponsoreret inhold


    At se indad for at nå udad - Page 2 Empty Sv: At se indad for at nå udad

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det 20/5/2024, 02:33