transdanmark debat

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debatforum for foreningen Trans-Danmark


+4
Jeanette
cpg
Irene Haffner
Freja
8 deltagere

    Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 1/12/2008, 17:42

    Som nogen af jer måske har bemærket har jeg haft overdraget stafetten i Tina T's artikelserie af samme navn.

    Her stiller jeg et konkret forslag til en ny aktivitet: Tour de Transer, en cykeltur/udflugt gennem en del af den skønne natur som omgiver min hjemby, Viborg.




    Jeg vil med dette indlæg forhøre mig om der kunne være interesse for at arbejde videre med forslaget?

    Konkret forestiller jeg mig en cykeltur på en 20 – 30 km, med indlagte pauser så vi kan få tid til at ”dope” os med medbragt kaffe, the osv, og evt. hardcore cyklister kan få smøgtrangen stillet.

    Jeg forestiller mig arrangementet afholdt en lørdag eller søndag i starten af juni, hvor vi kunne mødes kl. 10.00 ved parkeringspladsen der ligger vest for Viborg Banegård, og tæt ved rutebilstationen. Her er der ikke tidsbegrænset parkering.




    Turen kunne så gå ud gennem Viborgs sydlige bydel, gennem Hald Ege og ud til Dollerup bakker, hvor der er gode steder at afholde pitstop. Videre gennem Lysgård, Vium og til Birgittelyst og Rindsholm også her med indlagte pitstop.




    Jeg håber på positiv respons,

    Freja
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty tour de trans

    Indlæg af Irene Haffner 1/12/2008, 22:51

    Jeg synes det er alle tiders ide Freja.
    Jeg tilslutter mig og stiller med cykel, cykelkurv og godt humør.
    Jeg synes alt hvad vi kan arrangere som er konstruktivt og positivt og som synliggør os er velkomment.
    Gnags sang engang: Det blir først til noget når det blir til noget - og det hele starter med at prøve på`et.
    Og ord gør det ikke alene!
    cpg
    cpg


    Antal indlæg : 35
    Join date : 19/11/08
    Age : 70
    Geografisk sted : Tyskland - 10 km fra flensborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af cpg 2/12/2008, 08:54

    Hej,

    fremragende ide!
    Jeg komme meget gerne som "udenlandsk deltager"

    Hilsen CPG
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 2/12/2008, 10:10

    Årh hvor er det dejligt med de positive tilkendegivelser - det skal vi nok få til at blive til noget.
    Jeg tør bare ikke søge sponsorer endnu, det skulle jo nødig løbe ud i arabisk ørkensand...

    Og store cykelhold har altid udenlandske stjerner...
    cpg
    cpg


    Antal indlæg : 35
    Join date : 19/11/08
    Age : 70
    Geografisk sted : Tyskland - 10 km fra flensborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af cpg 2/12/2008, 11:16

    Og store cykelhold har altid udenlandske stjerner
    tak Very Happy

    Jeg ville gerne trykke info/løbeseddel... for invitation


    Hilsen
    CPG
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 2/12/2008, 11:48

    Og Izabella har allerede lavet et logo - rigtig flot endda, men jeg kan ikke finde ud af at poste det her...
    Jeanette
    Jeanette


    Antal indlæg : 12
    Join date : 16/10/08
    Age : 73

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Jeanette 2/12/2008, 18:51

    Et spændende projekt, bare synd at Viborg er så langt væk, men held og lykke alligevel.

    Knus
    Jeanette
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 2/12/2008, 19:02

    Viborg er da ikke langt væk, det ligger lige her...
    avatar
    Izabella


    Antal indlæg : 20
    Join date : 02/12/08
    Age : 71
    Geografisk sted : København K

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Izabella 2/12/2008, 19:36

    [img]Forslag til arrangement: Tour de Transer Tourdetrans3copyep1.th[/img] Question Nu er det så bare om jeg kan gøre det igen,
    men altså, Laughing det lykkedes, det med billedet, og som jeg skrev til Freja,her er logoet, så mangler vi bare tilmeldingerne !
    Viborg synes jeg lyder fint, vel er det langt væk (fra Kbh) men initiativtageren har vel visse fordele ?, Alternativt kunne det være Herning- "prologen" som Ørnen aldrig fik. Og så vil jeg da foreslå at vi arrangere løbet den 4/7 om formiddagen- fx
    kl 9.30 og fx 1% af touren = 35km (Touren starter samme dag lidt senere vist nok), Mon ikke det kunne samle lidt interesse og presse?
    Jeg prøver lige med den hvide udgave
    Forslag til arrangement: Tour de Transer Tourdetrans4hvidbaggrunkw9.thAllltså Izabella, du kan bare det der Embarassed
    Knus (og så skulle der gerne komme en underskrift Arrow
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Irene Haffner 2/12/2008, 20:10

    Tak skæbne! Izabella kører hårdt på. Men tour de Trans start, samme dag som tour de france?
    Hi - jeg vil altså have den prikkede bjergtrøje.

    Men flot logo Izabella. kan se at du også lige har rost dig selv. Hi!

    Sikke dog en tur - det gør vi bare!
    Man kunne jo overveje om supporters eller andre transvenlige kan deltage i bagtroppen, eller om vi skal have en eller flere støttebiler.

    Der skal også være plads til sjov og til uhøjtidelige arrangementer som dette. Det kunne gå hen og blive et hit!
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 2/12/2008, 21:36

    Herning og den prikkede bjergtrøje - det passer vist ikke helt sammen - men derimod kan der sagtes laves en bjergetabe ved stigningen op gennem Dollerup Bakker...

    Som initativtager vel jeg derfor forbeholde mig retten til at lægge ruten Very Happy
    Med de geografiske forhold der gør sig gældende så vil vi finde det mest afvekslende landskab omkring Viborg, og det vil jeg gerne dele med jer andre.

    Freja
    Sheila Frik
    Sheila Frik


    Antal indlæg : 16
    Join date : 23/10/08
    Age : 58
    Geografisk sted : Thisted

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Sheila Frik 3/12/2008, 00:44

    Jeg vil da godt stå for kaffen på touren Shocked måske vi skulle få fat på team eysi-once´s sport direktør, for at evt. at dyste mod dem*ss*..

    https://www.youtube.com/watch?v=9aV9w9S5WRA&feature=related
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Serviceinformation:

    Indlæg af Freja 3/12/2008, 10:49

    Cykler er ikke det nemmeste at transportere, såfremt man ikke lige kører på dem. Derfor er leje af en cykel jo en nærliggende mulighed, såfremt man kommer langvejs fra.
    Viborg Turistbureau udlejer cykler for 100 kr. pr. dag - mod et depositurm på 500 kr. Der er tale om 7 gears Kildemoscykler.
    Der rådes over 15 dame- og 15 herrecykler

    Mht. dato, så har jeg en ide om at vi skal afvikle løbet før juli måned, da der jo er mange der holder sommerferie her.
    Jeg foreslår lørdag den 16. maj 2009 eller lørdag den 13. juni 2009. Jeg ser frem til at høre jeres reaktioner

    Freja
    Selvbestaltet løbsdirektør

    PS: Det var Georg Sørensen, direktør for Messe Center Herning der arbejdede får at få Touren til Herning.
    avatar
    Izabella


    Antal indlæg : 20
    Join date : 02/12/08
    Age : 71
    Geografisk sted : København K

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Izabella 3/12/2008, 14:01

    Kære Sheila
    Selvfølelig burde der være plads til hold med en seriøsitet som
    Team easy on´s , hvis ikke dette indslag diskvalificerer dem
    i løbsledelsens øjne:
    https://www.youtube.com/watch?v=dPU61-F_phU&NR=1
    men med lidt smårettelser kan den vel passere?

    Med hensyn til tidspunkt, tror jeg det er en fordel at lade årets 2 store Toure smelte lidt sammen, hvis altså vi ønsker presse ?
    I stedet for samme dag, kunne man lade Prolog Touren, den
    spektakulære optakt- altså Le Tour de Trans - køre ugen før,
    der er de fleste ved at lade op og være utålmodige efter at komme igang- og så er det vi slår til bom
    Så det er så mit (nye) forslag lørdag 27/6-09 !

    Og så kunne vi satse på at hedde
    Team Coco Chanel/Viborg Touristbureau
    Så er de største udgifter på plads:cykler og makeup.

    KH
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty overnatning - cykelcamp

    Indlæg af Irene Haffner 3/12/2008, 15:24

    Nogle af os her i det jydske kan godt arbejde med lidt overnatning for deltagere fra fks. Afkrogen (København) samt det store udland.
    Jeg har da plads til et par stykker.
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 3/12/2008, 21:46

    Uha da da - som man dog bliver stresset som idemager. Detail planlægningen er ikke på plads.
    I formiddag synes jeg at være ret godt "kørende" da jeg havde fundet en cykeludlejer. Men så kom kravet om mediedækning. Ikke at det er mig fremmed, jeg har såmænd set både danske og norske nyheder fra den rigtige Tour.

    Det fjerner dog ikke mit fokus fra at turen handler om at vi som transpersoner skal hygge hos. CNN (Clummer Nissens Nyhedskanal) skal nok vide at berette om dette initiativ med FBS princippet (Fiasko Bedre end Succes).

    Irene har givet mig en udfordring, mit hjem er nemlig meget privat. Derfor vil jeg ikke stille en åben invitation til rådighed.
    Håber det er forståeligt.

    Freja
    Løbsdirektør, lige nu med slap kæde...
    avatar
    Izabella


    Antal indlæg : 20
    Join date : 02/12/08
    Age : 71
    Geografisk sted : København K

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Izabella 3/12/2008, 23:56

    Kære Freja (løbsdirektør)
    Undskyld min frembusen. Og hvor har du ret, lad os (mig) komme ned på jorden igen, og prøve at lave noget der handler om at VI laver noget for os selv, sjov og hyggens skyld.
    Lad os glædes over at Irene har mulighed for et sødt og godt tilbud, og selvfølgelig forpligter det ikke andre, det er da noget vi, der er inde i miljøet, kan forstå og har forståelse for.
    Jeg håber alligevel vi kan arbejde videre med din super ide.
    Kærlig hilsen
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 10/12/2008, 18:33

    Kære alle

    Datoen for arrangementet er hermed fastsat til lørdag den 16. maj 2009.

    Overvældet af julestress må I ikke forvente nogen yderligere info på denne side af jul. Jeg er i julemode nu...

    Kærlig hilsen
    Freja

    PS: Pas på parkeringsnisserne....
    cpg
    cpg


    Antal indlæg : 35
    Join date : 19/11/08
    Age : 70
    Geografisk sted : Tyskland - 10 km fra flensborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af cpg 10/12/2008, 19:02

    Hej,

    det er jul i Danmark?
    Jeg undre mig over jule-melodien i radio hele dagen Very Happy
    Datoen er allerede i min kalender

    Hilsen
    CPG
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 10/12/2008, 19:41

    cpg

    Frohe Nacht, Stille Nacht -

    Ich wünch dir alles beste zum Weinachten.

    Freja (ursprünlinch aus Nordscheswig - Apenrade und Sonderburg)
    cpg
    cpg


    Antal indlæg : 35
    Join date : 19/11/08
    Age : 70
    Geografisk sted : Tyskland - 10 km fra flensborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af cpg 10/12/2008, 20:15

    Naja, noch ist nicht Heilige Nacht!

    Wenn die schönen und kräftigen Handball-Frauen fertig sind,
    dann wollen wir noch ein paar Tage Julekalender gucken.

    ... am besten hat mir allerdings Brødrene Mortensen Jul gefallen - habe mir sogar die CD gekauft.

    Dir noch eine schöne Vorweihnachtszeit.
    Hilsen
    CPG
    avatar
    Izabella


    Antal indlæg : 20
    Join date : 02/12/08
    Age : 71
    Geografisk sted : København K

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Izabella 11/12/2008, 01:15

    Alltså ...16/5 - det bliver en af forårsklasikerne !
    Jeg har selvfølgelig spærret dagen i min kalender, og så
    skal vi lige have logoet rettet lidt til :
    Forslag til arrangement: Tour de Transer Tourdetranssortmedkanttal0.th Forslag til arrangement: Tour de Transer Tourdetranshvidtmedkanthj7.th
    Og jeg tilslutter mig Julehyggen santa

    Kh
    Izabella


    Sidst rettet af Izabella 11/12/2008, 11:24, rettet 1 gang (Reason for editing : stavefejl)
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty El-cykel

    Indlæg af Irene Haffner 14/12/2008, 20:49

    Til løbsdirektøren!
    Må man stille op med en el-cykel?
    Jeg har nemlig set en rigtig smart en!
    Eller betragtes man automatisk som diskvalificeret hvis man har hjælpemiddel?
    Par nr. 7
    avatar
    Vibe


    Antal indlæg : 27
    Join date : 16/12/08
    Age : 44
    Geografisk sted : Århus

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Vibe 16/12/2008, 23:03

    Hej piger,
    jeg så lige dette forslag og synes det lyder vældig hyggeligt. Jeg ved selvfølgelig ikke om jeg bare sådan lige kan få lov at deltage eller der vil være præ-kvalifikation inden løbet? Måske det hjælper på sagen, at jeg har fødselsdag på løbsdagen *s*

    Kh Vibe
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Freja 8/1/2009, 19:02

    Medens vi længes efter foråret så har jeg haft brug for at chekke min cykel. Bare fordi jeg har holdt juleferie, så har hun stået og tabt kondien (For det er bestemt ikke mig).

    Denne lille besked for lige at holde liv i tråden....

    Kærlig hilsen til
    såvel cykeltranser som alle andre...

    Sponsoreret inhold


    Forslag til arrangement: Tour de Transer Empty Sv: Forslag til arrangement: Tour de Transer

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det 16/5/2024, 01:26