transdanmark debat

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debatforum for foreningen Trans-Danmark


2 deltagere

    Hvem er hvem

    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Hvem er hvem Empty Hvem er hvem

    Indlæg af Freja 5/5/2009, 21:30

    Den nye,



    Det nye medlem af Trans Danmarks bestyrelse, Irene Haffner angiver på en anden kanal at det er svært at gennemskue, hvad den enkelte i vores fælles verden anser sig selv for at være. (Og derfor vel også underforstået, hvordan den enkelte opfattes af sine omgivelser)




    Svaret må være indlysende = det, den enkelte siger at han/hun er.

    De diagnoser der omgiver os, er skabt af mænd – for mænd (og naturligvis også for de forskellige sundhedsfaglige organisationer, i den del af verden der accepterer at nogen kan være transer).




    Jeg tvivler på at nogen blandt os kan finde en forklaring på at vi er som vi er. For nogen er det måske en form for eskapisme, for andre noget der ligger langt dybere, end bare flugten fra virkeligheden. Begge forklaringer er for mig lige gode – og skal ikke opløses i flere undergrupper.




    Behøver jeg at fremhæve at redaktionen af ”Håndbog om transseksualisme” (sorry, hvis titlen ikke er korrekt) hævede antallet af grupper fra 6 (fordelt på 3 hovedgrupper) på Harry Benjamins skala, til 9?




    Til syvende og sidst er det vel den enkeltes livsstil der er afgørende for hvad man er?

    Drømme har hverken form eller farve.


    Når jeg så har skrevet dette, så vil jeg stadig fastholde at forløbet hos RHSK er ganske væsentligt, og nødvendigt. Jeg vil påstå at denne institution friholder en del mennesker fra at begå deres livs fejltagelse.

    For de af jer, der er så utilfredse med denne institution, da vil jeg foreslå at I lader en uvildig ”livsstilsekspert” eller måske bare en journalist komme indendøre i jeres hjem hvor de uforpligtende kan vurdere om jeres boligstil er maskulin eller feminin.




    Det feminine og det kvindelige handler under ingen omstændigheder alene om fysisk størrelse....




    Gode Tanker

    Freja
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Hvem er hvem Empty Sv: Hvem er hvem

    Indlæg af Freja 15/5/2009, 14:59

    Intet er mere vanskeligt, har mindre chance for at blive succesfuldt, eller er sværere at gennemføre end dette at sætte sig i spidsen for en ny orden. Det er, fordi den, der vil etablere en sådan, skaber sig fjender blandt dem, der drager nytte af de eksisterende tilstande og kun får lunken opbakning blandt dem, som vil drage nytte af den nye orden. Denne lunkenhed er et delvist resultat af deres frygt for, at deres modstandere har loven på deres side, men den skyldes også menneskets tvivlrådighed. For det er grundlæggende sådan, at menneskene ikke stoler på nye tilstande, førend de har erfaring med dem. Derfor vil en ny herskers fjender angribe ham med al deres kraft, mens de der vil nyde godt af hans reformer kun vil yde ham halvhjertet støtte.

    Niccoló Machiavelli, 'Fyrsten' 1513
    Sheila Frik
    Sheila Frik


    Antal indlæg : 16
    Join date : 23/10/08
    Age : 58
    Geografisk sted : Thisted

    Hvem er hvem Empty Sv: Hvem er hvem

    Indlæg af Sheila Frik 25/5/2009, 00:34

    Kære Freja.

    Hvor er ovenstående dog rigtigt!!

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Vil man være sin egen Napoleon skal man nok bare anskaffe sig en hund, ellers må vi nok finde os i at tingende skal udføres i bølger og det er jo et valg man frivillig træffer at være forrest. Men nogen skal jo ligesom gøre noget.

    At iklæde sig lånte fjer er som regel noget som der bliver gennemskuet.
    Sheila Frik
    Sheila Frik


    Antal indlæg : 16
    Join date : 23/10/08
    Age : 58
    Geografisk sted : Thisted

    Hvem er hvem Empty Sv: Hvem er hvem

    Indlæg af Sheila Frik 28/5/2009, 22:49

    Så skal vi vel bare have sat nogen landtropper ind*GG* - imorgen regner jeg med at invadere det lokale byggemarked med det formål at skabe et brohoved, hvis man kan købe sådan nogen der?...nå det lyder noget bombastisk, men synlighed bliver der råbt og skreget på alle steder, og det er ski svært at være mere end et sted af gangen.

    Kærligst fra Sheila:)
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Hvem er hvem Empty Sv: Hvem er hvem

    Indlæg af Freja 28/5/2009, 23:23

    Lige neden for tilgangen til Chr. 10 Bro - på Sundevedsiden af Alssund ligger "Brohovede-skansen" ... er det mon der?
    Sheila Frik
    Sheila Frik


    Antal indlæg : 16
    Join date : 23/10/08
    Age : 58
    Geografisk sted : Thisted

    Hvem er hvem Empty Sv: Hvem er hvem

    Indlæg af Sheila Frik 28/5/2009, 23:28

    Kære Freja.

    Det lyder da som et hyggeligt sted til kaffe og blød brød...stedet kunne måske døbes om til Brohovede Transen*GG*

    Sponsoreret inhold


    Hvem er hvem Empty Sv: Hvem er hvem

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det 27/4/2024, 06:29