transdanmark debat

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debatforum for foreningen Trans-Danmark


3 deltagere

    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag

    avatar
    Gæst
    Gæst


    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag Empty Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag

    Indlæg af Gæst 17/10/2008, 00:58

    AK ja så er den gal igen, foreningen har været synlig og en eller anden har misforstået eller sammenblandet oplysninger, og nu har foreningen minsandten skadet de transseksuelles sag Sad

    Jamen det var dog skrækkeligt, Trans-Danmark har ødelagt fremtiden for landets mange Transseksuelle Shocked

    Hmm nej nu må i altså lige holde, først får vi skældud over at vi ikke er synlige, det tager vi til os og gør noget for at blive mere synlige, så er det knagne også galt Rolling Eyes

    Jamen kære Solveig Lerche, hvad skal vi dog gøre, for at tilfredsstille dig Question altså udover at trække stikket ud og nedlægge foreningen, som du alligevel ikke mener har nogen eksistensberettigelse Twisted Evil

    Vi er helt enige om, at foreningen IKKE ikke tæller 1500 medlemmer, og at den aldrig nogensinde har gjort det, og at den næppe nogensinde vil komme til det, dertil er de danske transpersoner ganske enkelt for gumpetunge Suspect

    En meget stor del af dem som kalder sig transer, de sidder på deres flade, forand husaltret (læs computer) der er trygt og godt, og man kan uden den store risiko kalde sig hvad som helst. Når der så sker en beklagelig fejl, så vågner de sandelig op og slår hårdt ned på dem som har været så formastelig, at stikke snuden lidt for langt frem.

    Den holder altså ikke kære venner, kom ud af skabet og prøv at leve i samfundet, dem af jer som bare sidder og lever livet på nettet.

    Tina Vyum
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag Empty "De er sure", sagde ræven om rønnebærerne

    Indlæg af Freja 19/10/2008, 12:10

    Kære Tina

    Mon ikke visse personers indvendinger mod foreningens aktiviteter bunder i enten personlige *)problemer eller bare har til formål at gøre sig selv interessant?

    Set fra min stol har Trans Danmark fået sat mange "skibe i søen" i dette efterår. Sager som er meget relevante og handler om rettigheder og åbenhed. Såfremt disse sager skal afsluttes med succes kræver den en indsats fra os alle.
    Jeg mener at "vi menige medlemmer" bør (for nu ikke at skrive SKAL) følge op på disse sager overfor de lokale folketingsmedlemmer, som vi personligt støtter.

    Madeleine Albright har sagt: "Der findes et særligt sted i Helvede for kvinder der ikke støtter hinanden."
    Jeg er sikker på at hun gerne vil udvide denne sætning til også at omfatte trans-kvinder.

    Med ønsket om fortsat god arbejdslyst i bestyrelsen, sender jeg en stor skål med positive viberationer og et drys ekstra energi til alle,

    Freja

    *) Før nogen kommer i tanke om den grænseløse kritik jeg selv engang fremførte overfor foreningen, så vil jeg gerne indrømme at denne kritik blev fremført på et tidspunkt hvor jeg var meget påvirket af psykiske problemer. Heldigvis har jeg gennem behandling fået styr på denne del af min psyke.
    avatar
    Gæst
    Gæst


    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag Empty Sv: Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag

    Indlæg af Gæst 19/10/2008, 21:52

    Det her emne spøger stadig ret kraftigt. Nuvel jeg har foreslået, at vi prøver at se tiden an, og se hvad der sker i fremtiden. Alt det her munhuggeri gavner med 100% sikkerhed IKKE de transseksuelles sag. Så måske burde vi lade være med at udstille vore interne problemer til offentlig beskuelse Sad

    Jeg var godt klar over, at der var nogen der rystede på hovedet af os, men at det ligfrem afholdt andre, fra at deltage i diverse aktiviteter og fra at melde sig ind i foreningen, ja det overraskede mig nu alligevel.

    Fremover vil jeg i tilfælde som dette, henvende mig direkte til den person som mener vi har gjort noget forkert. På den måde kan vi måske dæmpe gemytterne en smule, og få arbejdsro.


    Tina Vyum
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag Empty Sv: Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag

    Indlæg af Freja 14/11/2008, 16:15

    Kære Pia og Tina

    Hvis nogen stadig mener at Trans Danmark skader "sagen" så har de ikke fulgt med i den seneste udvikling om arbejdsløsheden blandt transer.

    Med sit indlæg i P4 trekanten, da har Pia fået en regelret lavine sat igang.

    Tak for jeres indsats og jeg bøjer mig dybt i støvet over jeres "medie-tække" Specielt er jeg imponeret over indslaget i TV Syd.

    Real rocking girlies...

    Freja
    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag Empty Sv: Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag

    Indlæg af Irene Haffner 14/11/2008, 17:38

    Nu skal vi jo ikke falde over hinanden.
    Men jeg har altid været lidt præget af min alder og at jeg engang oplevede J.F. kennedy på TV, da han blev indsat som præsident.
    Han tillod sig noget helt nyt:
    Spørg ikke hvad dit land kan gøre for dig, men spørg hvad du selv kan gøre for dit land.
    I overført betydning rammer det hvad jeg ofte observerer i det danske transmiljø, at enhver kan levere hvad som helst fra deres plads bag skærmen, og især kan man kritisere hvad andre gør uden selv at være forpligtiget til at komme med bedre eller andre forslag.
    Enhver kritik burde indeholde et forslag til forbedring eller til en løsning!


    Ville det ikke være dejligt?
    For selvfølgelig skal der være plads til kritik!
    jeg synes det vrimler med drømmere og negativister, mens det kniber med aktivister - og er det ikke Lars Lilholt der synger: "En drøm der forblir en drøm er en løgn!"
    Jeg vil gerne opfordre til positiv fremdrift med konkret virkelighed og konstruktive ideer og kritik som grundsubstans!
    Knus
    Irene
    avatar
    Gæst
    Gæst


    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag Empty Sv: Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag

    Indlæg af Gæst 15/11/2008, 00:33

    Kære Irene,

    Du har jo ret, naturligvis skal der være plads til kritik. Jeg forventer så sandelig heller ikke, at alle er enige med os, i den politik der føres. Men når det så er sagt, så er jeg efterhånden godt og grundigt træt af alle brokhovederne, dem der bare sidder på fløjene og kritisere KONSTANT er det ikke det ene galt så, er der saft suse mig det andet. Shocked

    Man kunne meget nemt få det indtryk, at visse personer bevist forsøger, at køre os trætte, så trætte at vi kaster håndklædet i ringen og opgiver kampen.

    Men desværre har de gjort regning uden vært, nu bliver vi bare stædige og kæmper videre uden at se til siden. Ønsker man indflydelse på foreningens politik, så må man blive medlem og ad den vej forsøge, at opnå den. Personer der bare sidder ude på fløjene og mugger, dem kan jeg ikke tage alvorligt. Evil or Very Mad

    Hvis det så idet mindste var konstruktiv kritik der kom fra dem, så kunne vi jo da bruge det til noget, men det er jo det samme og det samme disse personer konstant mugger over, gad vide om de ikke har andet at give sig til her i tilværelsen Question

    Nå men vi må vel bare lære at leve med dem.



    'Nam sera nunquam est ad bonos more via: quem paenitet pecasse, paene est immocens'



    Tina
    Sanne Minet
    Sanne Minet


    Antal indlæg : 36
    Join date : 10/12/08
    Age : 69
    Geografisk sted : glostrup

    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag Empty Sv: Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag

    Indlæg af Sanne Minet 25/1/2009, 00:17

    Kære tina når nu det er solveig behøver vi ikke tage det seriøst i gør en fremragender indsats jeg er meget stolt over at være med i foreningen og i håber i fremtiden i kan bruge mine egenskaber
    Jeg kan jo se på jeres arbejde at der sker noget så hold ud med jer i spidsen er jeg helt tryg men aldrig tavs
    Knus Sanne

    Sponsoreret inhold


    Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag Empty Sv: Påstande om at foreningen skader de Transseksuelles sag

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det 27/4/2024, 00:38