transdanmark debat

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debatforum for foreningen Trans-Danmark


+2
Sheila Frik
Irene Haffner
6 deltagere

    Ekstra Bladet

    Irene Haffner
    Irene Haffner


    Antal indlæg : 86
    Join date : 17/10/08

    Ekstra Bladet Empty Ekstra Bladet

    Indlæg af Irene Haffner 30/12/2008, 18:33

    I Ekstra Bladet søndag den 28. december kunne man læse i en foromtale af filmen " Ingen er Fuldkommen" med Marilyn Monroe, Tony Curtis og Jack Lemmon følgende skrevet af Journalisten Nanna Frank Rasmussen:

    "DR2 har besluttet sig for at give dagens tv-seere en ekstra julegave. Det gør de, når de blænder op for en af filmhistoriens sjoveste forviklingskomedier. For en gangs skyld er det faktisk hylemorsomt at se et par granvoksne mænd klæde sig ud i dametøj.
    Det er ellers noget, der normalt er temmelig anstrengende og uopfindsomt at se på til udklædningsfester, for det er altså ikke specielt grænseoverskridende at se et par skægstubbe stikke ud under makeuppen, eller behårede ben i nylonstrømper - måske kun for manden selv, og det siger jo så lidt om ham.
    Men i Billy Wilders komedie fra 1959 kan man ikke andet end at ligge flad af grin når vidunderlige Jack Lemmon og gavtyven Tony Curtis trækker i nederdelen for at gemme sig for en flok gangstere, der er efter dem........"

    Jeg måtte lige læse en gang til! Ud over at anmelde filmen ser det ud til at den gode Nanna Frank Rasmussen har lidt hun skal have ud imellem sidebenene som egentlig ikke har noget med filmen at gøre.
    Hun har åbenbart en meget negativ indstilling til mænd i kvindetøj og slår straks ned på de mest åbenbare og synlige fejltagelser: Skægstubbene og hårene på ben og arme. Den gode dame nævner ikke skæggede og behårede damer, ej heller at der findes ret så elegante og vellykkede transformationer. Næ - mænd i kvindetøj er bare anstrengende og uopfindsomt. Kunne man måske tro at den gode dame har et eller andet personligt hun gerne lige vil fyre af?
    På kanten af en diskriminerende udtalelse som egentlig slet ikke bør høre hjemme hos en proff. journalist - og da slet ikke i noget så uskyldigt som en foromtale af en film!
    Sheila Frik
    Sheila Frik


    Antal indlæg : 16
    Join date : 23/10/08
    Age : 58
    Geografisk sted : Thisted

    Ekstra Bladet Empty Sv: Ekstra Bladet

    Indlæg af Sheila Frik 30/12/2008, 20:20

    Kære Irene.

    Jeg synes det er utrolig godt set med hensyn til den nedladende og henslægte holdning som journalisten fra Ekstra Bladet ligger for dagen og bruger om sin oplevelse af mennesker som os : Det er ellers noget, der normalt er temmelig anstrengende og
    uopfindsomt at se på til udklædningsfester, for det er altså ikke
    specielt grænseoverskridende at se et par skægstubbe stikke ud under
    makeuppen, eller behårede ben i nylonstrømper - måske kun for manden
    selv, og det siger jo så lidt om ham.

    Måske siger det noget om hende, både fagligt og menneskeligt!

    Nu forholder det sig jo så noget anderledes end journalisten har oplevelsen af, hvilket jeg tror der er vigtigt at få bremset i op trækket, så vedkomne er bedre rustet til når en evt omtale af filmen "tootsie" skulle komme på tv, så den brede skare ikke også får oplevelsen af vi alle sammen bare er nogen skæggede damer med behårede ben under nylonstrømperne.
    Freja
    Freja


    Antal indlæg : 104
    Join date : 18/10/08
    Age : 69
    Geografisk sted : Viborg

    Ekstra Bladet Empty Sv: Ekstra Bladet

    Indlæg af Freja 31/12/2008, 00:55

    Helt ærligt, slap lidt af "drenge" Lad journalisterne fise i deres hornlygte.
    avatar
    Izabella


    Antal indlæg : 20
    Join date : 02/12/08
    Age : 70
    Geografisk sted : København K

    Ekstra Bladet Empty Sv: Ekstra Bladet

    Indlæg af Izabella 31/12/2008, 00:58

    "Det er ellers noget, der normalt er temmelig anstrengende og uopfindsomt at se på til udklædningsfester, for det er altså ikke specielt grænseoverskridende at se et par skægstubbe stikke ud under makeuppen, eller behårede ben i nylonstrømper - måske kun for manden selv, og det siger jo så lidt om ham."
    Som Sheila og Irene skriver siger det nok mere om journalisten, noget der skal ud mellem sidebenene, og ikke særlig elegant.
    Måske er det en hentydning til Transkønnede, i så fald en temmelig plat journalist, sikkert ikke uintelligent, men nok et fjols, den slags slipper vi aldrig for. Men måske er det bare en tidligere kæreste der var klædt ud som kvinde til Julefrokosten og lige skal have at vide at det altså ikke rigtig tændte, at han stadig i hendes øjne er et kæmpe fjols.
    Det kunne jo også være at journalisten rent faktisk synes det var anstrengende med mænd der for "sjov" eller i festlig sammenhæng absolut skal karrikere kvinder og rent faktisk finder det positivt når mænd der ønsker at klæde sig i dametøj gør det med stil- men nu er jeg nok for langt ude.
    D. 22/12 talte jeg med en af mine første veninder, hendes kone havde fundet kontrakten på opbevaringsrummet- I ved hvad jeg mener. Selvom hun (konen) er rimeligt uddannet (sygeplejerske), kunne hun ikke under nogen omstændigheder acceptere det, det var ulækkert, børnene og alle andre ville finde det ulækket- det måtte høre op- omgående, og der var ikke noget at tale om.
    Idag var jeg så på shopping- udsalget raser og så raser det også i mit blod- det hænger sammen på mystisk vis, det blev ikke så vildt, et par støvler eller sko planlagt med ikke alt for høj hæl blev dog pga overmod til Nine West Stiletter nedsat fra 850 til 575,- og da jeg skulle betale var de yderligere nedsat til 325,- ....og så er de s.... smarte.
    Nå men det jeg ville fortælle, var at da jeg kom ind i CCDK i St Strandstræde (ved Nyhavn) genkendte den meget unge ekspedient mig straks og sendte et af de der supersmil, jeg er ved at blive lidt afhængig af.
    Min pointe er at vi alle forestiller os ting, skaber billeder, eller lukker af for det vi ikke umidelbart kan håndtere, også som intelligente, uddannede mennesker, men hvis folk ser os i det virkelige liv som transvestitter, ikke som Tootsie eller "Ingen er fuldkommen", ser os som det vi er, søde glade mennesker, der prøver at have styr på det feminine og udstråler en glæde ved det, så forstår de nok-, uanset baggrund, til at prøve at give os det vi ønsker, men også det kun vi ,der med vores føleser rigtigt kan forstå hvad er.
    Begge film er jo dejlige, især "ingen er fuldkommen", men de handler jo om noget andet. Skal befolkningen lære os bedre at kende så må de af os der kan, bane vejen for andre, ved at vise os i så mange sammenhænge som muligt.
    Og måske har du alligvel ret Irene, men lad os gøre noget ved det så
    andre ikke begår samme fejltagelse fordi de aldrig har mødt os.
    Kærlig Hilsen
    Izabella


    Sidst rettet af Izabella 31/12/2008, 01:03, rettet 1 gang (Reason for editing : Meningforstyrrende sætning rettet)
    cpg
    cpg


    Antal indlæg : 35
    Join date : 19/11/08
    Age : 70
    Geografisk sted : Tyskland - 10 km fra flensborg

    Ekstra Bladet Empty Sv: Ekstra Bladet

    Indlæg af cpg 31/12/2008, 20:28

    Skal befolkningen lære os bedre at kende
    så må de af os der kan, bane vejen for andre, ved at vise os i så mange
    sammenhænge som muligt.

    Det er en god og rigtig nytårstale!

    Hilsen - god nytår
    CPG
    avatar
    Christina


    Antal indlæg : 12
    Join date : 24/11/08

    Ekstra Bladet Empty Sv: Ekstra Bladet

    Indlæg af Christina 1/2/2009, 23:29

    Ekstra Bladet er og bliver en "gade dreng"

    Sponsoreret inhold


    Ekstra Bladet Empty Sv: Ekstra Bladet

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det 28/3/2024, 13:10